Drgania belki lepkosprężystej o skończonej długości i swobodnych końcach na podłożu sprężystym wymuszone przesuwającą się siłą
internal damping (internal friction) and the phenomenological damping in the case, and that both
these dampings significantly influence the amplitude of vibration.
References
S. TIMOSHENKO, Method of analysis of statical and dynamical in rail, Proc. Second Int. Congress Appl. Mech., Zurich 1926.
I. T. KENNEY, Steady-state vibrations of beam on elastic foundation for moving load, J. Appl. Mech., 1954.
[in Russian]
H. CRINER and G. Mc CANN, Rails an elastic fundation under the influence loads of high-speed traveling, J. Appl. Mech., 1953.
Z. KACZKOWSKI, Vibration of a beam under a moving load, Proc. Vibr. Probl., 4, 4 (1963).
J. NALESZKIEWICZ, Z dynamiki belki mostowej, Arch. Mech. Stos., 4 (1953).
M. ŻYSZKO, Drgania nieograniczonej płyty na sprężystym podłożu pod wpływem przesuwających się obciążeń, Rozpr. doktorska, Biblioteka PW, Warszawa 1968.
Z. DŻYGADLO, Wymuszone drgania płyty o skończonej długości w płaskim opływie naddźwiekowym, Biul. WAT., 3, 16 (1967).
[in Russian]
R. SKARZYŃSKI, Równania ruchu nawierzchni nieciaglej i ich techniczna interpretacja, Praca doktorska, Biblioteka P.W, Warszawa 1966.
E. SZCZEPANIAK, Równanie dynamiczne odkształconej Środkowej powierzchni płyty w przypadku dowolnego obciążenia, Arch. Mech. Stos,. 2, (1955).