Dynamika Przekładki Hipoidalnej do Napędu Pojazdów Szynowych
1) no impact occurs between the teeth;
2) deformation of the shafts and their supports do not influence the deformation of the teeth.
The free torsional vibration frequencies of the system are determined from the model characterized by continuously distributed parameters.
References
Strength of Beve! and hypoid gears, Gleason, Rochester, N. Y. 1965.
W. NADOLSKI, Quasi-punktowe zazębienia się kół hipoidalnych typu Formate'a, I Konf. Nauk. Techn. nt. «Ciągniki gąsienicowe w rolnictwie», cz. II, Koło SIMP przy ZM Gorzów, 1967.
M. BOSCH, Das dynamische Verhalten von Stirnradgetrieben u,tter besonderer Beriicksichtiguttg der Verzahnungsgetaugkeit, Teil l, lnd-Anz., 87, 102, 1965.
W. NADOLSKI, Siły dynamiczne występujące między zębami kół przekładni jednostopniowej o osiach równoległych, Rozpr. Inżyn. 19, 3, 1971.